
2025 | 225/40R18 | Letní - ADAC Test letních pneumatik
ADAC otestoval 18 letních pneumatik v rozměru 225/40 R18. Většina pneumatik je doporučena, ale jsou také výjimky.
Výsledky testu pneumatik
Pořadí
Pneumatika
1. místo
2. místo
3. místo
4. místo
5. místo
6. místo
Yokohama Advan Sport V107
7. místo
8. místo
9. místo
10. místo
11. místo
Toyo Proxes Sport 2
12. místo
13. místo
14. místo
Nokian Tyres Powerproof 1
15. místo
Sucho brzdění [m]
Aquaplaning rovnou [Km/h]
Aquaplaning zatáčka [m/s2]
Hlasitost [dB]
Výdrž [mg/km/t]
Velký rozsah cen a výkonu:
Hezké disky a široké pneumatiky mohou opticky výrazně vylepšit auto – to ví nejen tuningová scéna. Pro kompaktní třídu jsou zde 18palcová kola s pneumatikami rozměru 225/40. Kromě optického zisku výrobci pneumatik slibují i dobrý výkon a propagují pneumatiky jako „sportovní pneumatiky“, které mají nabízet nadprůměrně dobrou přilnavost a jsou dokonce schváleny do rychlosti 300 km/h (index rychlosti Y) resp. 270 km/h (index rychlosti W). ADAC prověřil, zda pneumatiky skutečně dokážou přesvědčit, a otestoval 18 pneumatik v rozměru 225/40 R 18. Rozsah sahal od prémiových výrobců po levné pneumatiky, proto se ceny liší. Mezi nejlevnějšími a nejdražšími pneumatikami je rozdíl celých 280 eur za sadu. Velký rozptyl je i ve výkonu: Zřídka byl rozsah mezi nejlepšími a nejhoršími modely pneumatik tak velký jako u tohoto testu. Mnoho pneumatik si vedlo dobře, ale tři se nedoporučují. Jeden z nich dokonce zcela selhal.

11 z 18 letních pneumatik je dobrých.
Velmi potěšující je, že velké množství pneumatik je vysoce doporučeno: celkem bylo 11 z 18 pneumatik ohodnoceno jako „dobré“.
Poprvé se dvěma modelům podařilo dosáhnout v kapitole bezpečnost jízdy velmi dobrého hodnocení (obě 1,5): vítězi testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Spolu s environmentálním hodnocením (30 procentní podíl na celkovém hodnocení) dosahuje Conti celkové hodnocení 1,8 a Bridgestone 1,9. Obě pneumatiky podávají vynikající výkon na suché vozovce. Jsou překvapivě přilnavé, jezdí se extrémně přesně a jsou naprosto bezpečné i při kritických jízdních manévrech. Podobně je to i na mokré vozovce: Vybaveno pneumatikami Conti a Bridgestone, testovací vůz objíždí mokrou dráhu téměř s lehkostí.
Velmi přesvědčivé jsou také Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Obě pneumatiky si také vysloužily jedničku před desetinnou čárkou (obě 1,9). Michelin především proto, že z dobrých pneumatik dosáhl nejlepších výsledků v environmentální bilanci a patří ke špičce v opotřebování a kilometrovém výkonu.
Těchto dalších sedm pneumatik je také „dobrých“, a proto se velmi doporučují: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Doporučeno: Čtyři pneumatiky ve střední třídě.
Ve střední třídě s hodnocením „uspokojivé“ jsou čtyři pneumatiky. Podle názoru ADAC jsou doporučené, ale v bezpečnosti jízdy a částečně i v environmentální bilanci se nemohou vyrovnat špičkovým pneumatikám. Zde se vyplatí podívat se na jednotlivá hodnocení a zaměřit se na osobní preference. Například Ceat SportDrive má slabé stránky na mokré vozovce, ale je hodný na suchu, Kumho Ecsta PS71 dobře drží na mokru, ale na suché vozovce a při předpokládaném kilometrovém výkonu není dokonalý. Také Nokian Tyres Powerproof 1 se dobře chová na mokru, ale s přibývajícím teplem se výrazně zhoršuje a na suchu se jezdí nepřesně. Giti GitiSport S2 má největší deficit na mokré vozovce a vykazuje také zvýšené opotřebení: S 33 600 kilometry životnosti má nejkratší životnost.
Top pneumatiky v teste
Poradce
