
2024 | 215/55R17 | Zima - ADAC Test zimních pneumatik
Přinášíme vám výsledky ADAC testu zimních pneumatik 2024 pro 17palcový rozměr ! Stejně jako v případě 16" testu, ani zde údaje nepřinesly velká překvapení. O to působivější je, že Goodyear a Dunlop obsadily první dvě příčky, přičemž Vredestein nadále potvrzuje svou kvalitu v testech zimních pneumatik s modelem Wintrac Pro (nejde o novější verzi Plus).
Výsledky testu pneumatik
* Pro seřazení klikněte na kategorie
Pořadí
Pneumatika

7. místo
Pirelli Cinturato Winter 2
16. místo
Davanti Wintoura plus
Sucho brzdění
[m]
(nejnižší nejlepší)
Mokro brzdění
[m]
(nejnižší nejlepší)
Aquaplaning rovnou
[Km/H]
(nejvyšší nejlepší)
Aquaplaning zatáčka
[m/s2]
(nejvyšší nejlepší)
Sníh brzdění
[m]
(nejnižší nejlepší)
Sníh trakce
[N]
(nejvyšší nejlepší)
Led brzdění
[m]
(nejnižší nejlepší)
ADAC test zimních pneumatik 2024 – verze 17"
Přinášíme vám výsledky ADAC testu zimních pneumatik 2024 pro 17palcový rozměr ! Stejně jako v případě 16" testu, ani zde údaje nepřinesly velká překvapení. O to působivější je, že Goodyear a Dunlop obsadily první dvě příčky, přičemž Vredestein nadále potvrzuje svou kvalitu v testech zimních pneumatik s modelem Wintrac Pro (nejde o novější verzi Plus).
Překvapením je, že druhá značka koncernu Continental – Semperit – překonala přímo model TS 870 P. Na opačném konci výsledkové listiny se nachází Davanti Wintoura +, která dosáhla nejhoršího hodnocení v přilnavosti na mokré vozovce i na sněhu – což je samo o sobě pozoruhodné. Zajímavostí je i fakt, že v tomto testu se vůbec neobjevila značka Michelin.

Suchá vozovka – brzdná dráha
V kategorii suchá vozovka dosáhla nejlepších výsledků pneumatika Kumho WinterCraft WP52, která zastavila již po 42,1 metrech. Několik dalších modelů si vedlo velmi dobře, přičemž jejich brzdná dráha se pohybovala v rozmezí 42,9 až 44 metrů. Naopak nejdelší brzdnou dráhu zaznamenala Firestone Winterhawk 4 se zastavením až po 45,7 metrech, což poukazuje na výrazné rozdíly ve výkonu pneumatik při brzdění na suchu.
Mokrá vozovka – brzdění a aquaplaning
V testu brzdění na mokrém asfaltu dosáhla nejlepšího výsledku pneumatika Pirelli Cinturato Winter 2, která zastavila již po 34,2 metrech. Velmi dobře si vedly i Continental WinterContact TS 870 P, Dunlop Winter Sport 5 a Firestone Winterhawk 4, jejichž brzdná dráha se pohybovala mezi 34,6 – 34,7 metru. Na opačném konci žebříčku skončila pneumatika Davanti Wintoura +, která potřebovala až 41,3 metru na zastavení – což jasně poukazuje na důležitost výkonu při brždění na mokré vozovce.
Při brzdění na mokrém betonu zaznamenala nejlepší výsledky pneumatika Dunlop Winter Sport 5 se zastavením po 37,6 metrech. Těsně za ní následovaly Continental WinterContact TS 870 P (38,2 m) a Pirelli Cinturato Winter 2 (37,7 m). I zde byla nejhorší pneumatika Davanti Wintoura +, která zastavila až po 46,8 metrech .
V kategorii odolnost proti podélnému aquaplaningu dominovala pneumatika Hankook Winter i*cept RS3, která si udržela přilnavost až do rychlosti 80,5 km/h. Velmi dobře si vedly také Firestone Winterhawk 4 (78,6 km/h) a Semperit Speed-Grip 5 (78,7 km/h). Naopak nejhůře dopadly Davanti Wintoura + a Triangle WinterX TW401, které ztratily přilnavost již při 68,3 km/h.

Sníh – brzdění a trakce
V kategorii brzdění na sněhu dosáhla nejlepších výsledků pneumatika Kenda Wintergen 2 KR501, která zastavila již po 9,3 metrech. Výborně si vedly i Dunlop Winter Sport 5 (9,6 m) a Triangle WinterX TW401 (9,5 m). Nejhůře dopadla Davanti Wintoura +, která potřebovala až 11,0 metru .
Při testu trakce na sněhu se na první místo dostala pneumatika Vredestein Wintrac Pro s hodnocením 238 DN. Velmi dobrých výsledků dosáhly i Goodyear UltraGrip Performance 3, Hankook Winter i*cept RS3, Kenda Wintergen 2 KR501, Pirelli Cinturato Winter 2 a Triangle WinterX TW401, které se pohybovaly mezi 230 – 234 DN. Naopak nejhůře dopadla Davanti Wintoura + s hodnotou pouhých 202 DN, což poukazuje na výrazné rozdíly v trakci na sněhu mezi testovanými pneumatikami.
Led – brzdná dráha
V kategorii brzdění na ledě dosáhla nejlepších výsledků pneumatika Pirelli Cinturato Winter 2, která zastavila již po 16,1 metrech. Těsně za ní se umístili Continental WinterContact TS 870 P (16,6 m) a Vredestein Wintrac Pro (16,8 m). Naopak úplně poslední skončila pneumatika Davanti Wintoura +, která měla nejhorší přilnavost a potřebovala o více než 5 metrů delší brzdnou dráhu, a to dokonce při rychlosti pouhých 20 km/h .
Závěr testu ADAC 2024 – zimní pneumatiky 17"
Výsledky ADAC testu zimních pneumatik 2024 v rozměru 17 palců ukazují, že mezi jednotlivými značkami existují výrazné rozdíly v chování na různých površích. Nejlepší hodnocení si odnesly prémiové značky jako Goodyear, Dunlop, Pirelli, Continental a Vredestein, které dokázaly nabídnout vyvážený výkon na suchu, mokru, sněhu i ledě.
Zajímavým překvapením bylo, že značka Semperit předčila svůj „mateřský“ model Continental TS 870 P, zatímco Davanti Wintoura + skončila jednoznačně na ocase testu – s nejhorší přilnavostí na mokré vozovce, sněhu i ledě.
Pro řidiče to znamená jediné: při výběru zimních pneumatik se vyplatí vsadit na ověřené značky s konzistentním výkonem ve všech podmínkách. Pokud hledáte nejlepší zimní pneumatiku 2024 pro 17" kola, podle testu ADAC jsou jasnými favority Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 a Vredestein Wintrac Pro, přičemž i Pirelli Cinturato Winter 2 a Continental WinterContact TS 8.
Top pneumatiky v teste
Skladem u Nás
Poradce
