
2025 | 225/40R18 | Letní - ADAC Test letních pneumatik
ADAC otestoval 18 letních pneumatik v rozměru 225/40 R18. Většina pneumatik je doporučena, ale jsou také výjimky.
Výsledky testu pneumatik
* Pro seřazení klikněte na kategorie
Pořadí
Pneumatika

6. místo
Yokohama Advan Sport V107
14. místo
Nokian Tyres Powerproof 1
Sucho brzdění
[m]
(najnižšie najlepšie)
Aquaplaning rovnou
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)
Aquaplaning zatáčka
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)
Hlasitost
[dB]
(najnižšie najlepšie)
Výdrž
[mg/km/t]
(najvyššie najlepšie)
Velký rozsah cen a výkonu:
Hezké disky a široké pneumatiky mohou opticky výrazně vylepšit auto – to ví nejen tuningová scéna. Pro kompaktní třídu jsou zde 18palcová kola s pneumatikami rozměru 225/40. Kromě optického zisku výrobci pneumatik slibují i dobrý výkon a propagují pneumatiky jako „sportovní pneumatiky“, které mají nabízet nadprůměrně dobrou přilnavost a jsou dokonce schváleny do rychlosti 300 km/h (index rychlosti Y) resp. 270 km/h (index rychlosti W). ADAC prověřil, zda pneumatiky skutečně dokážou přesvědčit, a otestoval 18 pneumatik v rozměru 225/40 R 18. Rozsah sahal od prémiových výrobců po levné pneumatiky, proto se ceny liší. Mezi nejlevnějšími a nejdražšími pneumatikami je rozdíl celých 280 eur za sadu. Velký rozptyl je i ve výkonu: Zřídka byl rozsah mezi nejlepšími a nejhoršími modely pneumatik tak velký jako u tohoto testu. Mnoho pneumatik si vedlo dobře, ale tři se nedoporučují. Jeden z nich dokonce zcela selhal.

11 z 18 letních pneumatik je dobrých.
Velmi potěšující je, že velké množství pneumatik je vysoce doporučeno: celkem bylo 11 z 18 pneumatik ohodnoceno jako „dobré“.
Poprvé se dvěma modelům podařilo dosáhnout v kapitole bezpečnost jízdy velmi dobrého hodnocení (obě 1,5): vítězi testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Spolu s environmentálním hodnocením (30 procentní podíl na celkovém hodnocení) dosahuje Conti celkové hodnocení 1,8 a Bridgestone 1,9. Obě pneumatiky podávají vynikající výkon na suché vozovce. Jsou překvapivě přilnavé, jezdí se extrémně přesně a jsou naprosto bezpečné i při kritických jízdních manévrech. Podobně je to i na mokré vozovce: Vybaveno pneumatikami Conti a Bridgestone, testovací vůz objíždí mokrou dráhu téměř s lehkostí.
Velmi přesvědčivé jsou také Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Obě pneumatiky si také vysloužily jedničku před desetinnou čárkou (obě 1,9). Michelin především proto, že z dobrých pneumatik dosáhl nejlepších výsledků v environmentální bilanci a patří ke špičce v opotřebování a kilometrovém výkonu.
Těchto dalších sedm pneumatik je také „dobrých“, a proto se velmi doporučují: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Doporučeno: Čtyři pneumatiky ve střední třídě.
Ve střední třídě s hodnocením „uspokojivé“ jsou čtyři pneumatiky. Podle názoru ADAC jsou doporučené, ale v bezpečnosti jízdy a částečně i v environmentální bilanci se nemohou vyrovnat špičkovým pneumatikám. Zde se vyplatí podívat se na jednotlivá hodnocení a zaměřit se na osobní preference. Například Ceat SportDrive má slabé stránky na mokré vozovce, ale je hodný na suchu, Kumho Ecsta PS71 dobře drží na mokru, ale na suché vozovce a při předpokládaném kilometrovém výkonu není dokonalý. Také Nokian Tyres Powerproof 1 se dobře chová na mokru, ale s přibývajícím teplem se výrazně zhoršuje a na suchu se jezdí nepřesně. Giti GitiSport S2 má největší deficit na mokré vozovce a vykazuje také zvýšené opotřebení: S 33 600 kilometry životnosti má nejkratší životnost.
Top pneumatiky v teste
Skladem u Nás
Poradce
