18 rokov na trhu 18

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík
Auto Zeitung

2025 | 225/45R18 | Letní - Auto Zeitung Test letních pneumatik

2025 225/45 R18

Náš test letních pneumatik 2025 pomáhá nalézt ty nejlepší dezény.

Výsledky testu pneumatik

Sucho brzdění [m]

Mokro brzdění [m]

Aquaplaning rovnou [Km/h]

Aquaplaning zatáčka [m/s2]

Hlasitost [dB]

Valivý odpor [asd]

33.3
43.3
75.9
11.13
68
8.35
33.6
41.8
73.2
11.52
70
8.25
33
42.5
73.7
11.11
70
10.15
33.5
44.4
75.7
11.2
71
8.85
33.9
45.2
73
11.18
69
8.6
35
47.3
76.6
11.71
68
8.85
36.1
52
74.7
11.93
69
9.05
36.9
52.7
70.8
12.58
67
7.35

Test letních pneumatik 2025:

Už dávno nejsou všechny pneumatiky stejně dobré. Rozdíly v nákladech od cenového trháku po prémiové pneumatiky jsou obrovské, stejně jako rozdíly v účinnosti a udržitelnosti dezénů. Tuto sezónu důkladně prozkoumáme deset aktuálních UHP pneumatik (zde jsou kritéria testu pneumatik AUTO ZEITUNG), počínaje dvěma skutečnými cenovými trháky z Číny, Mastersteel Super Sport 2 a Triangle EffeXSport TH202, přes kvalitní pneumatiky s férovou cenou Falken Azenis FK520, Toyo Proxes Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 a Pirelli P Zero. Striktně vzato, pneumatiky od Continentalu nepatří nutně do segmentu UHP, ale byly navrženy jako pneumatiky pro cestování. Avšak v našem testu letních pneumatik 2024 (zde jsou všechny výsledky) předvedli tak silný výkon a ukázaly tolik dynamiky, že by se měly prosadit iv tomto prostředí.

Brzdění na mokrém asfaltu:

Jak přesné je toto hodnocení, podtrhuje Continental PremiumContact 7 během našeho testu letních pneumatik 2025 na mokrém asfaltu: I v konkurenci UHP konkurence s 41,8 m označuje nejkratší brzdnou dráhu (toto je orientační vzorec pro výpočet) ze 100 km/ha zaujme svou předvídanou. Tím dosahuje v kapitole mokra stejného počtu bodů jako Bridgestone, který této disciplíně léta dominuje. Japonec brzdí o něco hůře, ale nabízí ještě větší boční oporu a sportovnější charakteristiku. S odstupem jen jednoho bodu následuje Goodyear, který dokáže nejrychleji projet handlingový okruh a také dosahuje silného brzdného zpomalení. Tím se tito tři kandidáti už trochu odlišují od pole, zatímco dvě čínské značky odhalují výrazné slabosti. Zejména Mastersteel, který byl v době nákupu nejlevnější pneumatikou této specifikace na trhu, selhává ve všech disciplínách a v testu letních pneumatik 2025 se neustále drží na ocase. Jen při testování brzd má o 10,9 m delší dráhu do zastavení než Conti – což odpovídá zbytkové rychlosti více než 45 km/h. I Triangle EffeXSport TH202 zklamal s celkovou brzdnou dráhou 52 m, ale jinak se z toho dostal poměrně úctyhodně. Přesto: v dešti není ani on dobrou volbou.

Gemini_Generated_Image_tizdtstizdtstizd.jpg

Na mokré vozovce přesvědčí Bridgestone, Continental a Goodyear: Vynikající přilnavost pneumatik Bridgestone Potenza Sport za mokra, jakož i pneumatik Continental a Goodyear, je zřejmá zejména z rozdílu oproti dezénům pneumatik Michelin a Pirelli P Zero, které sice samostatně dosahují dobrých výsledků. Pneumatiky Falken, Toyo a Vredestein vykazují zjevně menší přilnavost za mokra, což má za následek zejména delší brzdné dráhy v přímém srovnání. V ochraně proti aquaplaningu (jak předcházet nehodám způsobeným aquaplaningem) však pneumatika Vredestein dosahuje dokonce nejlepšího výsledku. Během jízdních testů na suché trati pak přebírá vedení Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a ohromuje svým naprosto bezvadným chováním i v extrémních situacích. Kromě toho je silný při brždění a vyniká slušným komfortem odvalování. Pneumatika Continental přirozeně přidává ještě něco navíc a odvaluje se nejhladší. Protože přesvědčuje silnými výsledky i na suchém asfaltu, drží se Goodyearu na paty.

Gemini_Generated_Image_ibxbv0ibxbv0ibxb.jpg

Porovnání

Michelin se dotahuje a zajišťuje si na suchu třetí místo v testu letních pneumatik 2025. Následuje Pirelli, jehož valivý odpor se po poslední úpravě zlepšil. Bridgestone, na druhé straně, dosahuje nejkratší brzdné dráhy a prezentuje se jako výrazně sportovní. Tato charakteristika však omezuje komfort az hlediska energetické účinnosti pneumatika nese červenou lucernu. Toyo Proxes Sport 2 je bodově vyrovnaný na suchu a ohromuje svojí agilitou, která mu zajišťuje nejrychlejší čas na kolo. Falken Azenis FK520 a Vredestein se drží statečně, ale nevynikají. To, že nízká cena (jak ušetřit při koupi pneumatik) sama o sobě nemluví vše o hospodárnosti, dokazují dvě čínské pneumatiky. Mastersteel Super Sport 2 sice vykazuje úsporný potenciál díky velmi nízkému koeficientu valivého odporu (jak ušetřit palivo a peníze při jízdě autem), ale jeho nízký kilometrový výkon tuto výhodu vyvažuje. Ještě rychleji se opotřebovává Triangle, který se proto také jen velmi omezeně doporučuje jako „levná“ alternativa. Jelikož tyto dvě pneumatiky navíc vykazují výrazně menší přilnavost a způsobují delší brzdné dráhy, končí nakonec na posledních místech.

Prémiové pneumatiky v testu letních pneumatik jasně vedou:

Goodyear se ukazuje jako nejudržitelnější pneumatika, která díky nízkému opotřebení, vysokému kilometrovému výkonu, jakož i dobrým hodnotám valivého odporu a v neposlední řadě nízkému vnějšímu hluku šetří životní prostředí a peněženku. I Michelin Pilot Sport 5 typicky pro značku vyniká nízkým opotřebením a vysokým kilometrovým výkonem, ale je poněkud hlučný a má průměrný valivý odpor. Continental a Falken dosahují srovnatelných výsledků, Vredestein Ultrac Pro zaujme tichým odvalováním. Koneckonců, Mastersteel je nejtišší pneumatika v testu, ale to nedokáže zakrýt jeho slabé stránky. Když sečteme všechny aspekty, dění dominují prémiové pneumatiky, v čele s Goodyearem, který přesvědčí stejnou měrou výkonem i udržitelností. Ale i Conti, Bridgestone, stejně jako Michelin a Pirelli si zaslouží naše doporučení.

Jak jsme testovali:

  • Nákup pneumatik: Všechny pneumatiky kupujeme sami, abychom zaručili stejnou kvalitu jako pro zákazníky.
  • Testovací areál: Testy probíhají na Bridgestonu EUPG v Itálii, který nabízí různé typy testovacích tratí.
  • Subjektivní hodnocení: Kromě objektivních měření hodnotíme i subjektivní vlastnosti jako bezpečnost jízdy.
  • Laboratorní testy: Pneumatiky absolvují testy rychlosti, valivého odporu, opotřebení a kilometrového výkonu.

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít