18 rokov na trhu 18

Internetový obchod - OriginalniPneu.cz
Po-Pá: 8:00 - 17:00 | +421 948 098 880

TOP
hamburger
Košík
Košík
TyreReviews

2025 | 235/55R18 | Celoroční - Tyre Reviews Test celoročních pneumatik

2025 235/55 R18

Test celoročních pneumatik 235/55 R18 pro SUV od Tyrereviews 2025

Výsledky testu pneumatik

Pořadí

Pneumatika

1. místo

Nokian Seasonproof 2

4. místo

Hankook Kinergy 4S 2 X

5. místo

Maxxis Premitra All Season AP3

7. místo

Westlake All Season Elite Z401

Sucho manévrování [s]

Sucho brzdění [m]

Mokro manévrování [s]

Mokro brzdění [m]

Aquaplaning rovnou [Km/h]

Aquaplaning zatáčka [m/s2]

Sníh manévrování [s]

Sníh brzdění [m]

Sníh trakce [s]

Hlasitost [dB]

Valivý odpor [asd]

73.17
37.83
72.38
30.46
81.7
8.01
84.07
18.79
3.88
70.7
7.36
73.16
36.21
73.66
33.63
81
8.06
86.91
19.08
3.81
71.7
6.57
72.59
38.55
72.35
30.72
80
7.52
87.8
18.85
3.77
71.2
7.89
72.3
38.3
72.48
31.04
79.1
7.25
86.01
18.81
3.77
70.9
7.96
72.38
37.33
72.65
32.57
80.7
8.17
88.15
18.51
3.68
72.1
8.35
72.97
36.54
73.8
32.69
80.7
7.57
87.8
19.6
3.95
71.7
9
75.86
39.94
75.51
38.49
69
3.28
89.91
20.27
4.24
73.3
6.6
1A.jpg

Test celoročních pneumatik 235/55 R18 pro SUV od Tyrereviews 2025

Nákup celoročních pneumatik je rozumnější před zimní sezónou, ale mnoho řidičů volí tuto variantu i před létem, kdy musí měnit pneumatiky. Vždy je to lepší alternativa než dojet zimní pneumatiky, což se stává špatným zvykem na Slovensku. Pneumatiky All season je stále kompromis mezi létem a zimou, ale určitě Vám v létě poslouží lépe než zimní gumy. Pro ty, kteří chtějí v létě jezdit bezpečně i při vyšších teplotách a nechtějí se omezovat ve stylu jízdy, doporučujeme letní pneumatiky, které naleznete také v našem pneuservisu v Košicích. Do testu bylo zahrnuto sedm různých značek pneumatik. Vyzdvihli bychom novinku Nokian SeasonProof 2, první pneumatiku z jejich nové továrny, kterou dokončili loni 2024. Věříme, že všechny pneumatiky Nokian, vyrobené v roce 2025 budou pocházet pouze z továren Nokian! Testoval se rozměr 235/55 R18, který je běžný pro vozidla Seat Tarraco, Kia Sportage nebo Toyota RAV 4, ale také na dalších. Testovacím autem byla VW Tiguan.

Nokian-Seasonproof-2 - 01.png

Testované pneumatiky

Pro lepší srovnání a přehled byly v testech použity také letní a zimní pneumatiky (nordic). Uvádíme jen značky a model zimních pneumatik (nordic – do extrémnější zimy ale ne s hroty!) – Nokian Hakkapeliitta R5 SUV. Nezúčastnili se všech testů, jen těch, které jsou pro jejich sezónnost příznačné – brzdná dráha a handling, každá ve svém ročním období. Testovalo se ve všech „ročních“ obdobích a na všech površích kromě ledu. Celoroční pneumatiky používají řidiči celý rok a doporučují se zejména v regionech kde nejsou moc chladné a zasněžené zimy. Takže je dobré, pokud zvládají hlavně mokré podmínky a aquaplaning.

Testované pneumatiky a jejich parametry:

Tabulka - pneumatiky a parametry.png

Všimněte si rozdílných hloubek drážek. Jedině Nokian měl drážky nad 8 mm, ostatní celoroční pneumatiky byly pod touto hodnotou. Určitě je to dobré při požívání na sněhu ai proto doporučujeme kupovat all season pneumatiky před zimou. Pokud je koupíte před létem, do zimy se Vám hloubka drážky zmenší!

Kompletní výsledky a vítěz testu – Nokian Seasonproof 2!

Tabulka - všechny výsledky celoročně pařezy.png

Testování za mokra

Na grafu je jednoznačné, že s kterou celoroční pneumatikou byste na vodu raději ani neměli vyjet. Westlake ukázal, jak se pneumatiky nemají na vodě chovat. Při brzdění, ovládání i aquaplaningu byla nejslabší. Testovací vodič dokonce poznamenal, že s tak „špatnou“ pneumatikou ještě na vodě nejezdil. Zbytek pole byl však vyrovnaný a rozdíly byly malé. V brždění a handlingu byli nejlepší Nokian, GoodYear a Hankook.

Grafy - Mokro.png

Při aquaplaningu se v dobrém světle ukázal BFGodrich ai Maxxis, ale opět tam byl i Nokian. Rozdíly při aquaplaningu však byly opravdu tak malé, že všem můžeme přisoudit dobrý výsledek – kromě nejlevnější Westlake.
Letní pneumatika dokázala, že je lepší na léto, přestože rozdíly na mokru nebyly až tak velké. V handlingu byl rozdíl 0,5 až 2 sekundy (nepočítáme nejlevnější-nejhorší celoroční pneumatiku) a při brzdění 1,5 metru k nejlepší all season gume.

Grafy - Aquaplaning.png

Testování na suchu

Suché a jarní podmínky ukázaly zajímavou věc – v podstatě je jedno jakou kategorii pneumatik si koupíte. Minimální odstupy mezi značkami v obou kategoriích to jen dokazují. Bohužel nejlevnější celoroční pneumatika se vymykala z tohoto průměru.
Pokud bychom měli hodnotit podle výsledků, tak v brzdění si nejlépe vedli BFGoodrich a Bridgestone a v ovladatelnosti (handling) to byly Hankook a Maxxis. Ale jak píšeme, rozdíly byly tak malé, že se jedná opravdu jen o papírové pořadí.
Letní pneumatika se tentokrát při brždění trochu více utrhla a rozdíl je 2,4 metru. Oproti tomu na okruhu se třinácti zatáčkami byl výsledek skoro identický s nejlepším Hankookem.

Grafy - Sucho.png

Testování na sněhu

Přestože celoroční pneumatiky nejsou doporučeny do extrémnějšího sněhového počasí, pravidlem je, že pokud je jednou máte na autě, nemyslíte na to. Pneumatiky jsou prostě celoroční, tak s nimi jezdím celý rok a basta.
V testech se ukázalo, že naše pneumatiky mají podobné výsledky při brzdění a akceleraci, ale pole se již při handlingu rozházelo.
Dobře si vedli Hankook a Nokian, ale při trakci (rozjíždění) jim to zase natřeli Maxxis a GoodYear. Pokud bychom však chtěli určit vítěze z těchto tří sněhových kategorií, tak jsme za Nokian, který si na zasněžené trati vyjel nejlepší čas s rozdílem 2 vteřiny před druhým v pořadí a 4 vteřiny oproti zimní pneumatice.
Apropo, zimní pneumatika samozřejmě zvítězila ve všech testech as většími rozdíly než v letních podmínkách. Chcete-li jezdit v zimě po zasněžených cestách bezpečně, pořiďte si raději zimní pneumatiku.
Nejhorší výsledky měl opět Westlake ačkoli rozdíly mezi ostatními pneumatikami byly opravdu malé.

Grafy - Sníh.png

Komfort a Hodnota

Komfort se již standardně měřil subjektivně a hodnotou v dB při hlučnosti. Kromě toho byl zařazen ještě test subjektivního hodnocení hlučnosti uvnitř auta, protože měřená hodnota byla vnější.
Toto subjektivní hodnocení dopadlo opět skoro stejně pro všechny jen Westlake se rozhodl stále vyčnívat.

Nejtišší pneumatika byla Nokian a v těsném závěsu za ní následoval Hankook. Při subjektivním hodnocení se však oba propadli do druhé polovině pole.
Celkově však můžeme říci, že všechny testované pneumatiky dopadly v testu hlučnosti a komfortu dobře – kromě nejlevnější pneumatiky.

Grafy - Komfort.png

Hodnota se měřila valivým odporem. V tomto testu zvítězil BFGoodrich s výborným výsledkem 6,57 kg/ta jedině zde zabodoval Westlake s 6,6 k/ta skončil na druhém místě. Podle všeho chce mít tento výrobce dobrý kilometrový výkon, a proto zvolili velmi tvrdou směs. To by dokazovaly i špatné výsledky v testech.

Graf - Valivý odpor.png

Která je nejlepší celoroční pneumatika?

Z testovaných pneumatik se můžete zvolit kterýkoli model – kromě Westlake. Bydlíte-li ve městě s mírnějším podnebím, nebo nejezdíte do extrémních podmínek, ať už v létě nebo zimě, jsou celoroční pneumatiky již standardní volbou. Ale doporučujeme ubrat z výkonu při jízdě abyste nezůstali překvapeni chováním pneumatik.

2025-suv-as-wet-2.jpg

Pokud se neumíte rozhodnout, které pneumatiky jsou pro Vás vhodnější, rádi s Vámi výběr nových pneumatik probereme a pokusíme se navrhnout nejlepší alternativu.
V našem e-shopu naleznete širokou nabídku různých letních pneumatik, zimních pneumatik a celoročních pneumatik, od klasických až po opravdové off-road pneumatiky, se kterými si na netradičních terénech můžete dovolit mnohem více než s běžnými pneumatikami.
Rádi Vám poradíme při výběru pneumatik iv naší kamenné prodejně a pneumatiky si umíte přezout v našem pneuservisu.

Top pneumatiky v teste

Poradce

tooltip
Asteelko

Ahoj! Jsem Tvůj poradce. Tady mě najdeš vždy po ruce.

Otevřít poradce

Ok, zavřít